Novinky

Konštantín Balun

Vyrába vlastné cheesecaky:Cenou konkurujú dodávateľom, kvalitou sú inde

V Prešove prevádzkuje dva podniky – Vinyl a Mólo – keď mu však prišiel cenník dodávateľa mrazených koláčov, rozhodol sa skúsiť vyrábať cheesecaky sám. Konštantín Balun priznáva, že hoci má gastronómiu rád, nikdy si nemyslel, že sa bude venovať príprave jedla a už vôbec nie koláčov. Aké „šalené“ kombinácie chutí už vyskúšal a čo je pre neho pri výrobe najdôležitejšie? 

Čítajte ďalej
Miloš Šichman

Nedeľné varenie – Aby si pochutila aj kráľovná

Turčianske Teplice v minulosti boli obľúbené aj medzi kráľmi a kráľovnami. Aj preto sa habsburskou kuchyňou prepojenou s modernými trendmi inšpirovali pri tvorbe menu v 5-hviezdičkovom kúpeľnom hoteli Royal Palace. Šéfkuchár Miloš Šichman si pre nás pripravil pokrmy, na ktorých by si pochutila aj samotná kráľovná Sissi, po nej je aj pomenovaná hotelová reštaurácia.

Čítajte ďalej
Silvia Vančová

Silvia Vančová: Pri našich procedúrach používame aj zlato

Bratislavu vymenila za Turčianske Teplice a namiesto špičkových administratívnych budov sa stará o chod jedného z dvoch 5-hviezdičkových kúpeľných hotelov na Slovensku. Silvia Vančová je riaditeľkou prevádzky Hotel Royal Palace, ktorý ponúka nielen luxusné ubytovanie v štýle art deco, ale aj špičkovú kuchyňu, kúpeľné procedúry či kardiovaskulárne rehabilitácie. Čím jej učarovali Turčianske Teplice a ako rozmaznávajú svojich hostí?

Čítajte ďalej
Soňa Chovancová,  majiteľka koláčikovne Marlotka

Editoriál: Svadobná torta musí byť ako vy. Ladiť s vaším príbehom

Pamätám si na našu prvú svadobnú tortu. Prehovorili nás na ňu naši dobrí priatelia, mala tri poschodia, a dodnes mám uloženú jej fotografiu. Tak veľmi sme sa báli, že niečo pokazíme, no nakoniec sme na ňu boli nesmierne pyšné. Prešlo päť rokov, a to čo sa nám vtedy pri zrode koláčikovne Marlotka zdalo nepredstaviteľné, že budeme vytvárať klasické aj šialené svadobné torty a koláčiky na najrozmanitejšie svadby a oslavy, je dnes realitou.

Čítajte ďalej
Bottova

Raňajky, kvôli ktorým sa oplatí odísť aj z Bratislavy

Raňajky sú bezpochyby najdôležitejším jedlom dňa, to nám vštepovali už naše mamy a staré mamy. No v dnešnej dobe sa stávajú aj veľmi obľúbeným trendom, keď si ešte ráno vyrazíme s priateľmi či z nich spravíme chutné biznis stretnutie, ale najmä – fotky z nich potom plnia profily na sociálnych sieťach. A to všetko aj vďaka prevádzkam, ktoré z nich vytvárajú doslova pôžitkársku udalosť. Nemusí to byť však len výsada Bratislavy, pozreli sme preto na prevádzky, ktoré sa oplatí navštíviť aj mimo ulíc hlavného mesta.

Čítajte ďalej
Royal Palace v Turčianskych Tepliciach

Hotel Royal Palace: Kúpele, ktoré si užíval aj kráľ Žigmund

Spomínate si na ten pocit, keď ste ako dieťa vošli do cukrárne, spozorovali vitrínu plnú koláčov a nevedeli, kam sa skôr pozrieť a už vôbec nie, ktorý si vybrať? Podobné to je aj v 5-hviezdičkovom hoteli Royal Palace v Turčianskych Tepliciach. S tým rozdielom, že tu sú vám „zákusky“ servírované postupne a nikdy sa ich neprejete – od pompéznej architektúry cez skvelú kuchyňu až po oddych v kúpeľoch či na masážnom stole. Raj pre tých, ktorí sa radi nechajú rozmaznávať.

Čítajte ďalej
Selaví

Bratislavské Selaví nám ukázalo umenie ako dobre žiť 

Bratislavská vínotéka Selaví sa stala miestom, kde elegancia v pohári a umenie na tanieri očarili nie jedného gurmána. Celý večer sa niesol v znamení spojenia dvoch fenoménov – vína Marchese Mezzei a fine dining Selaví. Ikonické vína a špeciálne degustačné menu v podaní šéfkuchára Jirku Zajíčka nám doslova vyrazili dych. Čo nám toto silné prepojenie prinieslo? 

Čítajte ďalej
aplikácie

Pätoro úspešného „gastroobchodníka“

Hovorí sa, že ak chce človek podnikať v gastronómii, musí pre to mať nesmiernu vášeň. Podnikanie v gastronómii si totiž vyžaduje niektoré špecifiká, s ktorými sa v iných oblastiach obchodníci nestretávajú. A okamžitá spokojnosť zákazníkov je prvou podmienkou pre úspech podniku. Našťastie, dnes existujú moderné technológie, ktoré si nachádzajú svoje miesto aj v gastro biznise a pomáhajú nielen s prevádzkou, ale aj vo vzťahu so zákazníkmi. Zákaznícka skúsenosť, alebo „customer experience“ začína mať zásadný vplyv na nákupné správanie sa zákazníka.  Chceme vám priblížiť prvých 5 aplikácií o ktorých by ste mali vedieť, ak podnikáte v gastre.

Čítajte ďalej