Zuzana Zadňančinová z Hotela Zochova chata: Riaditeľka v lese

 Zuzana Zadňančinová z Hotela Zochova chata: Riaditeľka v lese

V biznise je krásne, keď majú ľudia pocit, ako by ste tu boli odjakživa pre nich. Obzvlášť vtedy, keď ide o hotel. Vzkriesiť z popola ruinu a nadviazať na pretrhnuté nitky spomienok nie je jednoduché. O tajomstvách hotela , ale aj o tom, aké je šéfovať na čistinke v lese, sme sa porozprávali s riaditeľkou Hotela Zochova chata****, so Zuzanou Zadňančinovou.

 

Hotel zochová chataNapriek tomu, že dnes sa radšej stavia, než obnovuje a hľadajú sa nové miesta než oprašujú staré, rozhodli sa majitelia hotela postaviť hotel na mieste kedysi obľúbenej chaty. Viete nám trošku priblížiť históriu?

 

Zochova chata bola založená v roku 1933, teda minulý rok sa oslávilo 80. výročie. V roku 2006 ju už ako ruinu odkúpil súčasný majiteľ a niekoľko rokov trvalo získavanie stavebných povolení, vytvorenie architektonického projektu a následne samotné vybudovanie hotela až do otvorenia v roku 2011. Toto miesto je nielen výborné svojou dostupnosťou, nakoľko sa nachádza kúsok od Bratislavy, ale je výnimočné aj tým, že sú to vlastne klimatické kúpele. Na rekreáciu sem chodili mnohé významné osobnosti, či šľachtici už v minulosti. Celý hotel je spradený s legendami a spomienkami na nekonečné veselice pri cigánskej muzike, skvelú kuchyňu vrátane legendárnych grilovaných kureniec, Zochova chata bola tiež lukratívnym miestom na rodinné oslavy, svadby, ale aj vládne delegácie. Dokonca aj súčasný majiteľ sa na mieste chaty zoznámil so svojou manželkou. Je krásne robiť na mieste, ktoré je tak poprepletané s množstvom emócií. Je zrejme málo miest na svete, kam sa hostia dobíjajú mesiac pred otvorením, tak ako sa to stalo nám. Ešte sme nemali spustenú prevádzku, nahrávali sme do počítačov hotelové a účtovné softvéry, dokupovali posledný inventár a ľudia nám už vyklopkávali na dvere, kedy už otvoríme. Na tie krásne spomienky chceme nadviazať aj my a vytvárať ľuďom nové. Samozrejme v modernejšom šate, pretože klienti sú čoraz náročnejší, veľa cestujú, porovnávajú a to je dobre. Núti nás to na sebe neustále pracovať.

 

Hotel zochová chata riaditelka

Ako na sebe pracujete vy?

 

Pokiaľ mi čas dovolí, chodím sa aj ja inšpirovať do zahraničia, alebo si len tak vyrazím prevetrať hlavu do inej prevádzky tu na Slovensku. Vždy je dobre chodiť, spoznávať, inšpirovať sa a to najlepšie si preniesť do svojej prevádzky.

Čo sa týka mojich začiatkov na pozícii riaditeľky hotela, spočiatku bol pre mňa najtvrdší oriešok vytvorenie zdravého a profesionálneho tímu zamestnancov. Je to jeden z aj dôležitejších aspektov fungovania hotela, pretože naňho ďalej nadväzuje úspešnosť prevádzky, vracajúci sa hostia a v konečnom dôsledku prosperita podniku. Našťastie sa mi podarilo vytvoriť skvelý tím ľudí, na ktorých prácu sa môžem spoľahnúť a byť na nich pyšná, keď dostávam spätnú väzbu od hostí, či čítam recenzie na hotel.

 

Mnohí z nás by chceli „riaditeľovať“. Viete nám popísať vašu cestu k tejto „práci snov“?

 

Hlavne počas štúdia na vysokej škole so zameraním na cestovný ruch a cudzie jazyky som veľmi veľa cestovala a navštívila som množstvo krajín, v ktorých som zároveň aj pracovala. Začalo to letom v Anglicku, potom prišla éra Work & Travel programov, počas ktorej som viackrát navštívila Ameriku, vrátane Aljašky a Havajských ostrovov, veľa mi dal aj študijný program arabčiny v exotickej Sýrii. Potom po ukončení vysokej školy to boli opäť Britské ostrovy, kde som pracovala v sieťovom hoteli Ramada. Bola som čašníčka, barmanka, vedúca stravovacej prevádzky, recepčná, ale časom ma to čoraz viac ťahalo k väčšej zodpovednosti a organizácii hospitality servisu ako celku. Neskôr som dostala možnosť , už tu na Slovensku, pracovať v sieti Holiday Inn Žilina, kde som v krátkom čase prešla na pozíciu „Event coordinatora“, teda osoby zodpovednej za celý priebeh organizovaného podujatia, kde boli zahrnuté všetky služby hotela. V tejto práci som sa absolútne našla. Časom som prešla na pozíciu zástupkyne riaditeľky a tiež som bola súčasťou opening teamu pre novovznikajúci Holiday Inn Trnava. Časom prišla ponuka na prácu v otvárajúcom sa hoteli v Malých Karpatoch. Ešte ako stavba ma mimoriadne očaril svojou architektúrou a nádherným prostredím. S rozbiehaním nového hotela som už mala skúsenosti, takže som sa veľmi potešila novej životnej výzve. A tak som už pár mesiacov pred otvorením mala možnosť pracovať pre Hotel Zochova chata ako obchodná riaditeľka a plánovať stratégiu predaja, marketingovú a obchodnú politiku a rozbehnúť tak úžasný projekt. Rok po otvorení hotela mi bola navrhnutá pozícia výkonnej riaditeľky hotela.

 

Hotel zochová chata riaditelka

Vás vaše cesty vo veľkom inšpirovali a následne dotvorili. Myslíte si, že je dôležité, aby ľudia pôsobiaci v gastronómii cestovali?

 

Určite áno. Človek začne chápať iné kultúry, zvyky, ale aj chute a samotnú pohostinnosť až vtedy, keď cestuje a spoznáva. Ako cudzinec sa vždy potešíte, keď vás ľudia v zahraničí privítajú, dobre pohostia a vytvoria vám pocit domova. Ja osobne som väčšinou cestovala sama a tak som mohla dokonale načrieť do hlbín a tajomstiev daného jazyka a kultúry. Musím však povedať, že veľa záleží aj na tom, akí ľudia vás obklopujú. Ja som za mnoho vďačná svojim nadriadeným, na ktorých som mala veľké šťastie. Oni boli pre mňa skutočným zdrojom inšpirácie a popudom ísť vpred. Boli takí excelentní vo svojom remesle, že mi boli vzorom. Aj preto si myslím, že ľudia by svojich nadriadených nemali vnímať ako prekážku, ale skôr ako pomocníkov na ich ceste vpred.

 

Hotel zochová chata riaditelka

Ako dnes vyzerá váš bežný deň ako riaditeľky hotela?

 

Všetko záleží od aktuálnej situácie, naplnenosti hotela, eventov, či bežných prevádzkových činností. Pokiaľ sa dá, snažím sa čo najviac komunikovať s hosťami aj zamestnancami, dohadovať spoluprácu s firmami, ale aj vymýšľať nové stratégie a programy hotela na zvýšenie rentability podniku. Ale veľakrát ma úplne pohltí administratíva, ktorej sa ako riaditeľka nevyhnem. A v neposlednom rade je to kontrola zamestnancov a samotnej prevádzky hotela.

 

Čo vás na vašej práci najviac napĺňa?

 

Na práci v hotelierstve je najúžasnejšia spätná odozva. Keď vám hosť osobne poďakuje za skvelú organizáciu podujatia, za krásne prežitý víkend, nezabudnuteľnú svadbu, alebo len za to, že sa u nás skvele cítil. A to je nezaplatiteľné osobné ohodnotenie nielen mojej práce, ale celého tímu.

 

 

Hotel zochová chata riaditelka

Prečo si myslíte, že to tak je?

 

Cieľom úspechu je zistiť pre koho ste boli stvorený – určiť si tú svoju klientelu. Dnes vieme, že našimi klientmi sú najmä ľudia, ktorí chcú ujsť od veľkomesta, relaxovať a nájsť pokoj v srdci prírody. Od tohto sa odvíjal celý koncept, napríklad aj to, aby ľudia v našom luxusnom wellness nenašli kúpalisko, ale intimitu a pokoj. Aj preto sme obmedzili kapacitu tohto miesta. Nakoľko našim cieľom bolo spojenie s prírodou a relaxácia, to je náš cieľ, ktorý sa snažíme dodržať.

 

Hotel zochová chata riaditelka

Foto: Ondrej Bobek pre Kávičkári.sk

 

[booking_pluginbox id=“1516″]

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach

Simona Budinská

Vášnivý gurmán, mama troch detí, dvoch kníh a niekoľkých bedekrov. Náhody sú jej osudom, a tak pred rokmi vznikol projekt Kávičkári.sk. S nadšením sa venuje najmä víziám, kreovaniu na portáli, ale aj new biznis. Srdcovkou je aj vzdelávanie v oblasti gastronómie v rámci projektu Gastrolove a tvorbe osobnostného PR.

Zobraziť všetky články autora >

Odporúčané články